COOP BLIR DAGLIGVARE-PARTNER FOR HELE FUGLAFAMILIEN

 

Her har markedssjef i Coop Øst, Alexander Gustavsen, signert en historisk stor avtale som gjør at dagligvare-giganten omfavner hele Fuglafamilien: De neste tre årene vil Coop bli frontet på ryggen til både LSK Kvinner og LSK – og på fronten på alle lagene i bredden.

Det betyr at LSK Kvinners Cecilie Fiskerstrand og LSKs Tobias Svendsen vil få ny logo på ryggen, og at barn og ungdom i klubben får ny hovedsponsor på drakta.

-En historisk og svært viktig avtale for hele Fuglafamilien, og nok et samarbeid som handler om både LSK, LSK Kvinner og hele bredden. Coop er opptatt av likeverd, og vi er veldig glade for totaliteten i dette partnerskapet, sier Robert Lauritsen, daglig leder i Lillestrøm Sportsklubb.

-Vi setter veldig stor pris på at Coop også satser på kvinnefotballen. Avtalen er et betydelig løft for LSK Kvinner, og vi ser fram til å styrke hverandre i årene som kommer, sier markeds- og medieansvarlig i LSK Kvinner FK, Jonas Otto Jensen.

-Det er veldig viktig for oss å være synlige lokalt og gi noe tilbake. Vi har vært godt etablert på Romerike i mange år og har nå 37 Coop-butikker i distriktet. I en slik avtale er alle like viktige for oss – enten det dreier seg om LSK, LSK Kvinner eller bredden. Veldig gøy at vi har kommet til mål med dette, sier Alexander Gustavsen, markedssjef i Coop Øst.

Men avtalen handler om langt mer enn bare synlighet på draktene, på Åråsen og i LSK-hallen. I årene som kommer vil Coop og LSK samarbeide om en rekke prosjekter.

-Avtalen gjelder fra 1. november i år og ut 2024, og vi skal gjøre mange aktiviteter sammen. Blant annet med Fuglafamilien, LSK Kvinner og LSK skal trene ungdom på Romerike sammen, vi skal ha breddecup, mye aktivitet i LSK-hallen, gratis fotballskole og flere andre ting som vi håper blir godt tatt imot av folket der ute. Coop blir også en viktig leverandør til kioskene på Åråsen og i LSK-hallen, sier Lauritsen.

Ikke minst vil det også være naturlig at klubben vil være med på aktiviteter knyttet opp mot den største Coop-butikken i vårt nærområde: Obs-butikken på Volla.

Alexander Gustavsen ser fram til å knytte sterke bånd til de mange tusen menneskene som har et forhold til LSK.

-Vi ønsker å bygge en god relasjon mellom Coop og supportere, spillere, foreldre og alle andre som er en del av hele LSK. Dessuten ønsker vi selvsagt å få flere medeiere. Da får du mange fordeler. Nå nærmer det seg to millioner medeiere i Coop nasjonalt, noe som jo er en stor andel av Norges befolkning. Og det etableres mange nye butikker, forteller markedssjefen.

Som medeier i Coop får du unike medlemsfordeler som kan spare deg for tusenvis av kroner. Bli medeier her: https://secure.coop.no/bli-medlem

-Dette er starten på et langvarig samarbeid som vi tror kommer til å bli veldig bra. Endelig har vi fått en dagligvare-aktør som tar en stor plass i LSK. Dette er den største avtalen vi har gjort felles med LSK Kvinner og hele bredden. Og vi vil selvsagt oppfordre alle som er glade i LSK til å handle i sin lokale Coop-butikk, sier Robert Lauritsen.